Vårträning?

träna

Tonade armar, ja tack! Snygga kläder från H&M

Okej, så här en vecka in i cykleriet kan jag konstatera att det verkligen är något för mig. tar inga dyrbara timmar ifrån mig. Den 1,5 jag spenderar trampandes hade jag slösat på kollektivtrafiken annars, eftersom det tar exakt lika lång tid att ta sig till jobbet på dessa två vis. Benen bränner vilket måste betyda att de får jobba. Så nu, med runt tio mil i veckan, får benmusklerna sitt. Men hur ska det bli med överkroppen? Jag tänker att jag kan likställa cyklingen med löpningen, har jag fel då? Är det någon som har tips på kompleteringsövningar till överkroppen så att alla delar får sitt? Räcker det med planka, armhävningar och någon annan magövning? Eller är det bättre att boka in typ skivstång eller core? Hit me med era bästa tips!

 

0 tankar på “Vårträning?”

  1. Jag anlitade en onlinePT som gav mig tre fantastiska träningsprogram med trx. Rekommenderas varmt! Jag har hans mailadress om du vill veta mer. Har tränat rätt mycket förut och ätit bra, men under de här 12 veckorna har jag minskat 11 cm i midjan, fått tonade armar och tycker inte jag behövt kämpa särskilt hårt eller lida under tiden. PT gör skillnad helt enkelt. Kram

      1. Nja, det beror väl på vad man jämför med 🙂 men så här i efterhand tycker jag att jag fick väldigt mycket för pengarna. Och grejen var den att jag tyckte jag satte ihop bra pass själv från en blogg här en artikel där, och åkte med mest av en slump när min man anlitade honom. Det här kändes så väldigt mycket mer genomtänkt än mina tidigare försök, kanske framförallt eftersom jag fick se sådana resultat! Han är dessutom vidareutbildad på postgravidkroppar 🙂 han jobbar heltid med att vara PT, föreläsa och utbilda andra PT på sats. ca 3500:- för 12 veckor, komplett kost- och träningsschema.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.