Januarimat

20130108-203728.jpg

Standardfrukosten som mammaledig, det här är min bästa frukost!

Låt oss säga att december blev en väldigt god månad på många sätt och vis. Jag njöt verkligen i fulla drag av varenda droppe julmust, lussebullssmula och chokladpralin. Med nytt jobb och en massa annat i vägen hoppade jag över de flesta träningspassen den månaden. Det var nog lite dumt. Min manianamentalitet resulterade i att min ryggvärk är tillbaka, flåset är borta och vågen visar fyra (!) kilo plus sen i somras. Så här kan jag inte ha det! Kroppen skriker efter bra mat och rejält med utmaning i form av motion. Därför tränar jag så mycket mitt titta schema tillåter, i helgen blev det två pass och i veckan är både skivstång och Medelpass inbokade.

Matmässigt satsar jag på någon gi-variant. Inte så mycket kolhydrater, bra med protein och fett med massor av grönt. Det brukar göra min kropp mindre sugen på sött och mindre svullen.

Här är mina matdagar just nu:
frukost omelett på 2 ägg, 1 msk mellangrädde, skinka, lite ost. Mandarin. Vatten & latte. Äter på jobbet.

lunch Antingen låda med middag (protein+fett+sallad) eller en sallad som jag plockat ihop i jobbkiosken (superbra!)

mellanmål Ex en näve nötter+frukt, finncrisp med lite philadelhia & skinka

middag ”vanlig” mat minus kolhydrater+ mer grönt

kvällsmatlow carbmacka med pålägg + te eller grekisk yoghurt med bär och lite nötter.

Jag mår bra av att äta regelbundet och ofta. Med det här upplägget orkar jag både jobb, träning och familj.

0 tankar på “Januarimat”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.